Upp som en sol ner som en pannkaka

Under hela veckan har det snackats mycket fotboll på kliniken efter Sverige vann med 5-1 mot Tunisien. På vissa håll i konsultrummet kan man faktiskt till och med tala om hybris. Plötsligt var vi kanske inte så dåliga som vi själva trodde? Kanske det ändå gick att göra ett bra resultat? All denna spänning skulle byggas upp mot midsommardagens drabbning mot Nederländerna. Perfekt tid, alla lediga och ett bra resultat skulle göra oss klara för 1/16-delsfinal.
Men efter 20 minuter var mer eller mindre matchen slut. WhatsApp-tråden på kliniken brann av ilska. Den ena doktorn efter den andra spydde galla över försvarsspelet. Hur kunde vi vara så dåliga?
Nu riktar sig istället kliniken blickarna mot matchen mellan Sverige-Japan. Vi ger oss aldrig? Åtminstone inte förrän det är 16:05 på konsultrummet en fredag!